Barnmorskebesök, födelsedag och bakning

Idag var jag hos barnmorskan. Helt vanlig kontroll så allting såg fint ut, vilket det även gjorde. Blodvärde bra, blodtryck bra, urinprov bra, bebbes hjärtljud finnemang, SF-mått också bra. Dock ligger bebis fortfarande med rumpan ned och min barnmorskas kommentar var "jaha... detta var ju inte bra" när hon läste att i min journal att han vänt sig. Haha! Men hon sa även att det finns ju tid för honom att vända sig men planen ser ut såhär. Jag ska ju dit på min vanliga koll igen om två veckor (17e maj) och har han inte vänt sig då planeras ett vändningsförsök in, som sker veckan därpå (någonstans mellan 20e-24e alltså). 50% av dessa lyckas och kommer vi till detta moment är lillkotten självklart inte envis utan väldigt medgörlig och vänder sig, har hans mamma bestämt. 
 
 
Annars då? Min födelsedag idag men vi ska inte fira fören imorgon. Av älskling har jag fått mitt paket och det var en fin servis jag önskat mig ♥ Av mamma & Peter fick jag en slant, ett kort och en trisslott, av jeppe har jag fått världens finaste örhängen som han valt helt själv, av pappsen fick jag också en slant och så firas vi imorgon av Daniels släkt. Så har jag såklart fått en massa grattis och om jag ska vara ärlig uppskattas det något fruktansvärt mycket mer nu när man blivit lite äldre, för jag blir glad att folk bara tänkt på mig. 
 
Jag och Daniel har bakat kladdkakemuffins med dumle i till morgondagen, även förberett tårtan så imorgon ska bara grädde och dekoration på. Resten av fikat var jag lat och köpte men det känns helt okej när man är höggravid faktiskt. Lovar att lägga upp kort på resultatet av muffins och tårta imorgon :-) 
 
Nu ska jag kolla ishockey och ta det lugnt, godkväll! 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!