Lilla S

God kväll! 
Klockan närmar sig halv elva och jag är fortfarande vaken, det är rätt ovanligt nu för tiden då denna graviditet gått i trötthetens tecken. Det började med trötthet och spyor, så pass att jag fick dropp och diagnostiserades med hyperemesis och fick käka piller för att få behålla föda. Som tur var försvann detta typ graviditetsvecka 20 och jag började bli någorlunda normal, eller tja.. då kom ju foglossningen förståss. Så pass att jag fått en fin och blänkande rullstol. Och nu är mitt största problem sömnen, men det hör ju till när det närmar sig slutet såhär med stormsteg. Jag vaknar uppskattningsvis 4-5 gånger per natt och vaknar jag mellan kl 4-5 så har jag svårt att somna om, så jag är oftast rätt seg i kropp och knopp. Det fina i kråksången är att jag upplever att jag ändå haft en bra graviditet. Visst, jag kanske inte hör till den skaran som skulle påstå att min kropp är som gjord för att bära barn eller att det är så fantastiskt, men med alla "besvär" denna graviditet inneburit så är jag ändå väldigt nöjd och tycker magen är himla mysig ♥
 
 
Lilla S i magen verkar må toppen iaf, hon följer sin kurva fint och hennes hjärtslag låter alltid lika ljuvliga. Hon ligger med huvudet långt ned i bäckenet och är fixerad men ruckbar. Därför det strålar så mycket nedåt till och från, för hon borrar sitt huvud nedåt hela tiden, hihi. 26 dagar till BF bara.
 
Theo är världens finaste pojke, så snäll och förväntansfull. På kvällarna klappar han magen, ger den en puss och så lägger han en napp på magen och säger "till lillasyster". Undrar om han på något vis förstår vad som komma skall? Idag inne på affären fick han syn på en rosa body i nyföddstorlek och utbrast - Till lillasyster! Eller så kanske han bara noterat att vi handlat små kläder och pratar om att det är till bebis?.. Han pratar mycket om lillasyster iaf, pekar i sängen bredvid sig själv och säger "lillasyster ligga här", det ska bli så roligt att få introducera Theo för syskon ♥
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!