Goseplutt

Jag sitter här och snörvlar för mig själv.. Ja sen Theo kom, eller rättare sagt redan från det att han började växa inuti min mage, så har jag blivit sådär mega-töntigt blödig. Jag gråter vid minsta aning om att något kan vara sorligt eller väldigt kärleksfullt. Som det här med syskon, åh jag hoppas verkligen att vi får en till liten knodd en vacker dag så Theo får bli storebror. 
 
För den här kärleken för ens barn är verkligen sådär bam slam bom pang! Det slår dig hårt i ansiktet och plötsligt ligger du där, på bb, med det finaste lilla knytet du någonsin sett. Känslorna bara tar över, och det finns ingenting i världen som kan jämföras med vad jag känner för mitt barn. Jag kollar kort på honom månad för månad, och jag blir så fruktansvärt s.t.o.l.t! Min lilla kille som redan från början var väldigt sprallig. Idag är han lite drygt 6 månader och går redan när man håller handen, står själv om han får hålla i bordet/hylla/what ever i hans höjd. Han skrattar fortfarande så han kiknar när man fuldansar eller leker jaga. Man behöver bara säga "nu..kommer...jag...och...tar DIIIG!" så skrattar han så han blir alldeles svettig. Han älskar att hålla hand när han ska sova och det finns inget roligare än att bada. I badet kan han sitta i flera timmar om han själv får välja. Leka med tomma flaskor, plaska i vattnet, spralla med benen, dra i ploppen, och stå och hålla sig mot badkarskanten är favoriterna när vi badar. 
 
Han hatar att klä på sig, ogillar att ligga still och bli insmord, och får rysningar när han äter tomat. Han älskar majs och gurka, tycker det är lite jobbigt med tänderna som syns allt mer och därför också säker gör jätteont men gillar när man doppar bomull i kallt vatten/alvedon och låter han suga på för det är svalt och skönt. Han blir arg när man tar något som han vill ha, om man stäcker sig efter exempelvis min mobiltelefon och jag puttar den längre bort kommer det ett bestämt skrik som visar att han har humör. Men han är alldeles perfekt. På alla sätt och vis!
 
Jag skulle kunna skriva i flera timmar om min älskade bebis, som för varje dag visar mig nya sätt att uppskatta livet på. Tack Theo, för att just du kom in i vårt liv ♥
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!