Vecka 38

Välkommen härliga vecka 38 (37+0)! Nu är bebis helt färdigbakad och räknas på förlossningen som en färdig liten bebis :-) Junior beräknas väga 3800 när han kommer (om han kommer i rätt tid) så skulle jag tippa på att han väger runt tre kilo just nu, om inte lite mer till och med. Jag har ett konstant tryck nedåt när jag går, men även när jag ska sätta mig upp eller stiga ur sängen så gör det fruktansvärt ont i bäcknet. Men jag kan inte låta bli att småle lite när det sker för det betyder att vi kommer närmare och närmare en förlossning ;-) 
 
Jag vet inte alls om han är fixerad men det lär vi få veta på fredag då vi ska till barnmorskan. Magen har börjat sjunka och Daniel sa till och med idag "Men älskling sådär har magen aldrig hängt, nu har han nog sjunkit ned!" Så nu håller vi tummarna att det snart börjar hända grejer! 
 
 
Imorgon och på fredag går jag mina sista dagar i skolan och sen har jag sommarlov, då får pysen komma näääär han vill. Gärna redan på lördag ;-) Haha! Men jag skulle tro att det dröjer en hel del till. Det känns som att varenda gravid har förvärkar osv men jag har tyvärr inte det, min kropp övar väl sig inte på det sättet antar jag? Jag får sammandragningar när jag rör mycket på mig och magen blir hård till och från, men jag har inte börjat få så magen gör ont och blir hård så att jag märker av att "det höll i sig i tjugo sekunder" eller liknande, så jag är lite orolig att jag inte ska veta vad som är en värk sen och hur man ska veta när den börjar och slutar men jag antar att det blir tydligt sen när det väl kommer. Nu ska jag och lillen kolla efterlyst och hålla tummarna att de fångar lite bovar! Ciao



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!