UUUUGGH

Jag blir så arg att jag inte vet vad jag ska säga. Paff och kliar mig i huvudet och undrar hur fan man ska göra när man blir utsatt för våld?! En kvinna anmäler en våldtäkt och utredning startar, det framkommer att tre män, varav en har hållit fast kvinnan och en av dem har fört in en glasflaska i hennes underliv och en tredje har haft oralsex med henne. Så långt är alla överens, killarna erkänner att detta skett och återger på ett ungefär samma historia som kvinnan. Det som skiljer deras historier är att kvinnan hävdar att hon inte ville, men männen hävdar att hon var med på det.
 
Det fastslås att kvinnan till och med hållit ihop sina ben varpå en av killarna "bänder" upp benen för att föra upp flaskan i henne, och slutar inte förens hon börjar blöda. TROTS detta frias killarna eftersom hon "kunde ha fört ihop sina ben på grund av blyghet"... VA?... Spelar det någon roll VARFÖR jag signalerar med min kropp att jag inte vill? Slår jag ihop mina ben har ingen rätt att vara där och rota även om det beror på att jag är blyg och inte vill eller om det beror på att jag inte är kåt helt enkelt. Är det okej att tvinga bort en bh på en kvinna och tvinga bort händerna hon skyler sig med om hon skyler sig för att hon är blyg? Det har fan gått för långt. Jag tycker det är BRA att man är mer noga med bevismaterial för ingen ska kunna dömas på konstiga grunder heller, men när alla bevis finns där så tycker jag det är vidrigt att man hävdar att vissa nej är tyngre än andra.. 
 
Här kan man läsa aftonbladets summering av händelsen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16779918.ab
 
 


Postat av: Sara

Ja, alltså, jag vet inte vad jag ska säga. Min första reaktion var att jag blev så arg så jag fick kortslutning. Sen började jag tänka att hon kanske hittade på allt (det finns ju sånna bänghuvuden också), men så bestämde jag mig för att tro henne eftersom de säger ungefär samma saker. Då blev jag arg igen. Jag vet inte vad jag ska säga... Jag är blyg för att jag håller ihop benen... Jo tjena!!!

Svar: Ja jag tänkte också att det självklart finns de sjuka människorna som ljuger men så läste jag domen och inser att jag har svårt att tro att någon frivilligt vill ha en flaska inkörd tills det blöder då det lär börja göra rätt ont en tid innnan det.. plus att man konstaterat att hon slagit ihop benen. Det var nog för att övertyga mig.. usch!
None None

2013-05-16 @ 07:09:17
URL: http://fajndivajn.wordpress.com

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!