Fredag och barnmorskebesök

Varit hos min barnmorska idag, alla mina värden såg bra ut och likaså bebisens. Det är alltid en så härlig känsla när man får höra hans hjärtljud slå och jag kommer på mig själv ligga där med ett fånigt leende varje gång. Sen fick jag se en film om amning som faktiskt var ganska mysig att se, typ hur man vet att bebisen vill tutta innan den skriker (slickar sig om munnen, knyter handen och för upp den mot munnen, börjar röra huvudet fram och tillbaka osv) så man kan föbereda för amning innan panikskrik kommer. Och så var det massor med tips och bra saker att veta. 
 
Bebis var ruckbar, dvs han har sjunkit ned och det går ej att flytta på varken han eller hans huvud men han är inte helt fixerad än. Så Daniel hade rätt i att magen sjunkit ned :-) Lillfisen är redo för att komma nu helt enkelt, och snart ska jag kila iväg till skolan och göra min sista dag innan jag får sommarlov så jag tycker bebis kan komma nu ;-) Men det är ju trots allt bara 18 dagar kvar och vi hooopppas så innerligt att jag slipper gå över tiden allt för mycket iallafall. 
 


Postat av: Hanna Karlsson

Det är så mysigt att lyssna på bebisens hjärta.. :-)

Svar: Ja visst är det mysigt, och lugnande på något vis så då man hör att allt är okej med den lille! :-)
None None

2013-06-01 @ 06:54:16
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!