kära kropp, jag gör slut. Det är inte mig, det är dig.

Känner mig verkligen som världens fulaste, tjockaste och inte strålande gravida. Jag sitter med tårar i ögonen och undrar varför just jag inte kunde få känna mig sådär vacker när jag vart gravid. Jag höll på att gå ned i vikt när jag blev gravid, började känna mig stark i kroppen och nu? Nu känner jag mig svullen och osexig. Jag har alltid (nåja) känt mig sexig framför min partner men jag kan verkligen inte göra det just nu. Samtidigt så förstår jag att det är alla hormoner som spökar, för när jag väl lyckas sansa mig förstår jag ju att det är helt befängt att sitta här och småtjuta för att jag blivit så "himla ful" när jag fått lyckan att bära ett barn. Världens finaste lilla bebis som är värd vart enda bristning och värd att bh-storleken börjar närma sig slutet på alfabetet och värd att jag inte alls känner mig speciellt vacker nu. För det kommer bli bättre. Jag kommer kunna känna mig som mig själv igen, och jag kommer inte alltid ha fula och stora bröst och jag kommer få det finaste livet kan ge - min bebis. 
 
 
 
 
Kära kropp, vi ses igen. Jag lovar! För ack vad jag tyckte om mig själv här, kurvig/formig men ändå nöjd, och pigg och stark! Och nog allt ska jag bli nöjd igen. Just nu är du utlånad ett tag men sen så, då jävlar!
 
 


Postat av: Big

Du är så vacker! Låt inte hjärnspökena säga dig någonting annat! <33

Svar: Massa kärlek till dig bigi! <3
None None

2013-03-04 @ 23:44:20
URL: http://bigiboop.blogspot.com
Postat av: Sara

Håller med föregående kommentar. Men du är klok Lina, för som du skriver så kommer kroppen tillbaka! Det tar ett tag för vissa, för andra går det väldigt fort. Jag var också på väg att gå ner i vikt och bli vältränad när jag blev gravid, men nu är det dags att köra igång igen! Du är himla vacker de gånger vi ses, även om du är osminkad och ofixad. Så vet du det! <3

Svar: Tack min fina vän! Blir alldeles rörd över hur fina ni är mot mig istället ;) <3
None None

2013-03-05 @ 10:32:56
URL: http://fajndivajn.wordpress.com

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!