Beräknad ankomstdag! Vecka 39+6

Idag tar vi det stora klivet in på beräknad födelsedag för lillfisen. Men han har nog helt andra tankar för inte en endaste känning av att det skulle vara pågång har jag. De säger ju att förstföderskor oftast går över tiden, väntar man pojke så ökar procenten lite och är man äldre ökar det lite till. Så två av tre har jag och jag har räknat med att gå över. Tröstande nog så har 95 % av alla havande kvinnor fått sin bebis innan vecka 42+0 är slut dvs senast om två veckor, och skulle pysen fortfarande ligga kvar då blir jag mindre glad ;-) Det skulle göra mig otroligt glad om han ville komma innan Söndag, för då blir inte övertiden så lång.. Men tror jag läste att ca 5 dagar är snittet vad man går över som förstföderska, och med den beräkningen så kommer han i slutet på veckan. Men nu är det bara vänta och se! :-) Otroligt efterlängtad är han iallafall ♥
 
Justja! Forskning har även visat att desto längre tid bebisen spenderar i magen desto smartare blir den, så ett par dagar över tiden skadar nog trots allt inte ;-) 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!