Bebis önskar sig..

Något jag har kikat på sedan jag blev gravid är detta helt underbara lapptäcke som jag vill ha i vagnen. Då bebis kommer på sommaren känns en åkpåse lite för varmt och istället har jag tänkt bädda vagnen med lakan, kudde och så en filt bara. Men detta lapptäcket har verkligen fastnat och det är en sån där kärlek som man bara måste ha. Det finns bara ett problem, och det är att jag blir för snål. Det lilla täcket som är till för vagn kostar 799 svenska riksdaler och jag känner att det tar emot lite att köpa EN filt för 800 spänn.. Men samtidigt har jag i flera månaders tid kikat på täcket och ooo:at mig och mmm:at mig, och borde man inte då unna sig själv och bebis det när man bilvit sådär kär? Haha.
 
Därför har jag bestämt mig för en sak. Jag och Daniel är ganska duktiga på att spara pengar och spar en slant varje månad, både precis när pengarna kommer in och så för vi båda två över det som finns kvar kvällen innan nästa omgång pengar trillar in. Eftersom jag sparat en slant denna månad redan, så om jag i slutet av denna månad har pengar över tänker jag istället för att föra över dem unna mig detta underbara lapptäcke. Ellllleeeer.. så köper jag det nu när jag fyller år och säkerligen får en liten slant och då känns det inte "lika dumt" eftersom födelsedagspengarna används istället för att tjoffas rakt in på sparkontot.
 
Aja en sak är säker iallafall, och det är att jag måste ha det och måste hitta ett sätt som lindrar mitt samvete lite eftersom jag tycker det är lite väl dyrt. 
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!