Psykiatrisk omvårdnad

Jag har sökt in på två utbildningr nu till hösten och jag ber till gud att jag kommer komma in på någon utav dem. Den första jag har sökt är socionom, och nej där vet jag att det är kört. För det första är det en riktigt populär utbildning och mååånga sökande vilket drar upp poängsnittet massor, för det andra så är det enormt stort tryck just i Malmö. Men den andra utbildningen jag har sökt finns det fortfarande en chans på att jag kommer in. Det är en rätt så "ny" utbildning på Malmö högskola, och den är såkallad "webbaserad" vilket betyder (om jag förstått det rätt) ca en vecka föreläsningar och skoltid och tre veckor hemmastudier. Många rätt tunga och stora uppgifter och tentor, och väldigt mycket eget ansar. Det är en utbildning som heter Psykiatrisk omvårdnadsprogram, psykisk hälsa med inriktning mot särskild problematik och den verkar såå rolig och framför allt lärorik. Så nu håller vi alla tummar och tår för att lilla jag ska komma in, för det är ju något jag verkligen brinner för!




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!