Världen är liten!

När jag skulle ned på hemmakväll (precis nedanför oss) så står där en man och säljer jordgubbar och lite allt möjligt. Han frågade om jag skulle ha med mig en låda upp, men jag tackade snällt nej. Då berättade han att han kommer ha både jordgubbar och sill och allt möjligt till midsommar, och jag berättade att jag skulle hem över midsommar. Han frågade vart hem var, och jag berättade att jag skulle till familjen i Västerås (då inte många vet vart Sala ligger, haha) och det visade sig att han också kom från Västerås! Samma sida av stan till och med, världen är bra liten iband. Tänkte fråga efter hans namn (då han såg ut att vara i pappas ålder, och såg även ut som pappa. Hade inte blivit förvånad om de hade lekt gangsters ihop som små) men struntade i det. Myket trevlig man så jag kommer säkerligen köpa en och annan låda jordgubbar och hallon av honom! :)

Får se vad jag hittar på för något att äta idag. Har så jävla dålig fantasi när det gäller mat just nu, öppnar frysen och ba Jaha? "vi har ingen mat hemma" typ, fast det finns massor. Haha! Men Daniel jobbar över som sjutton just nu, varje dag (!), och eftersom jag är hemma så känns det mest snällt just nu att jag tar hand om maten. Han gjorde det för mig när jag jobbade sent, och kan jag underlätta för min prins är det klart att jag gör det!

Och jag vill köra biiiil! Varje dag hela dagen! Nu funkar det ju tyvärr inte riktigt så, men måste köra mer än vad vi gör nu för att det ska hända något. Vill hinna bli tillräckligt säker på min körning innan jag börjar på körskola, så att jag mer kan "finslipa" min körning där, dvs mer regler och körstil. Just nu vill jag bara känna mig trygg och veta vart jag har bilen och hur den fungerar. Men när Daniels mamma har semester ska hon och jag köra ensamma så jag bara kan nöta nöta nöta så allt sitter. Just nu turas ju och & D om, och det kan ju bli lite tråkigt att sitta med i baksätet när man bara kör runt och runt. Haha! På tal om körning, sist vi körde (vi kör i ett industriområde) så var det tre (!!) andra som övningskörde där också. Man ba jaha fler har tydligen hittat vårt ställe. Men iaf, två av dem körde därifrån och så var det en annan och vi som körde. När jag då kommer fram till en typ korsningsliknande grej, så får jag motorstopp!! Och får inte igång bilen igen. Den andra tjejen i den andra bilen står snällt och väntar eftersom jag har förtur, och det känns som att det tar en evighet för mig att få igång bilen igen. Haha stressmoment nummer ett. Men det var första "riktiga" tabben jag gjort, och det känns ändå rätt bra att det hände, då vet jag att jag har lite att öva på då jag fick typ panik då jag hade publik. Haha!




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!