Veckan som varit

Då var det Söndag igen, har gjort en hel del i dagarna måste jag säga. Fast ändå känns det som man mest slappat, konstigt nog. 
 
I Tisdags åkte jag, Daniel, Sara, John och lille Douglas iväg till Kiviks marknad. Jag och Sara var nog mest inställda på att hitta langos och/eller belgiska våfflor, utan framgång dock. Men vi gick inte hela marknaden, utan vi var mest där och kika en stund, köpte lite remmar och sedan styrde vi bilen neråt Malmö igen. Stannade och handlade på systemet och coop, för att sedan avnjuta både tacos och alkoholhaltiga drycker. Väldigt mysig dag!
 
I torsdags så åkte samma gäng iväg till Forsakar och skulle se vattenfallen. Det spöregnade när vi kom fram, men tillslut trotsade vi regnet och bestämde oss för att bege oss in i skogen ändå. Det var lättare sagt än gjort med barnvag och backar och lera och hela faderullan. Men vi fick oss ett par goda skratt iallafall, vilket var poängen med utflykten. Och vattenfallet var så otroligt mysigt! Den dagen avslutades med en tur på Burger King och sedan åkte jag och Daniel för att övningsköra.
 
I går (Lördag) var vi hos Daniels mamma och åt middag sedan var jag, Daniel, Anette och Kristoffer iväg och övningskörde. Vi tränade på att backa runt hörna och så åkte vi mest runt överallt och ingenstans. Daniel var så pass modig att han både körde motorväg och inne i stan. Riiiktigt där är jag inte än, då jag inte riktigt vågar gasa på upp till 110 än, men i 80-90 kan jag köra och fortfarande känna mig lika trygg. Så snart blir det väl motorvägsövning för mig också :) Känns så himla konstigt att faktiskt kunna köra bil, och att det börjar bli dags att skriva in sig på bilskola och börja boka tider för riskettan och halkan.. Tänk om man kunde lyckas ta det där körkortet ändå? Mitt mål är på denna sidan av året, det vill säga innan nyårsafton ska jag ha körkortet. Det känns ganska rimligt på något sätt. 
 
Nu babblar jag mest. Jag är verkligen inte duktig på det här med "vanliga blogginlägg", undra om någon orkat läsa hela vägen? Klapp på axeln isåfall! Haha. 
 
Douglas i bilen påväg till Kiviks marknad
Vinmys på kvällen
Forsakar vattenfall och jag
Nu - Mamma Mia och kvällsmys. 
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!