Porr

Okej, klockan är riktigt mycket men jag måste bara få skriva detta innan jag somnar. Ligger och tittar på trean där de just nu visar reprisen av "sex education" och detta avsnittet handlar om kvinnokroppen och porr. Det som fick mig att brista ut i skratt här inne i sovrummet var när programledaren Anna Richardson har samlat en grupp föräldrar för att visa hur enkelt och lättillgängligt porr är, hur man enklast undviker att ens tonårsbarn kollar på porr och vad som finns inom porren idag. En mamma vart så upprörd att hon började gråta för det var så förnedrande. Och jag vet inte om detta är hemskt men jag skrattade högt och länge och kunde inte undvika att undra ifall hon levt under en sten?
 
I dagens läge när internet används dagligen och allting går att komma åt så tror jag inget förbud i världen kan hindra dagens tonåringar från att kolla på porr. Jag tror alltså inte på förbud. För vad säger ett förbud egentligen? Att det är spännande, nyfikenheten kommer fram och att man bara mååååste titta. Herregud när mamma sa att jag inte fick röka så var det första jag gjorde att stå bakom husknuten och rökte cigg som aldrig förr, när mamma sa att jag inte fick dricka alkohol så var det första jag gjorde att bli kalasfull för mamma hade inte sagt så om det inte var något som även kunde vara väldigt spännande. Ungdomar är rebeller, deal with it och välj dina strider. Förbud skapar nyfikenhet medan information skapar kunskap.
 
Jag tror istället på att ha en öppen kommunikation med sitt/sina barn och låta dem skaffa sig sina egna erfarenheter. Att berätta att det är skillnad på porr och verklighet, att dessa tjejer får betalt för att spela. Allting handlar om skådespel, och att kärlek inte existerar inom porren. Oftast njuter dessa personer inte ens. Jag tror alltså på att istället för att förbjuda - informera. För i helvete sex och porr är skoj! Låt ungdomarna testa sig fram för att tillslut finna sina egna vägar. Istället för att förbjuda, informera om vikten av att skydda sig och att allt sex handlar om respekt. Vill båda? Ja men tuta och kör!
 
För ärligt nu, hur många blir faktiskt "porrskadade" och helt glömmer bort att respekta sin partner? Förmodligen lika många som kollat på action och helt plötsligt fått för sig att gå och slå ner grannen.
/Tjej som tycker porr är kul om man bara lyckats hitta vad som fäller än själv i smaken.
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!