Linas goda Lasagne!

God kväll! 
 
Idag tänkte jag bara bjuda på ett underbart gott recept på en lasagne jag lagade idag (mest för att jag själv ska komma ihåg hur jag gjorde så kan jag göra den igen, he-he) Dock glömde jag ta en egen bild då vi var vrålhungriga och därför lånade jag en på radomsida.
 
 
 
400 gram blandfärs
En stor gul lök
Krossade tomater 500 gram
En påse tacokrydda
En köttbuljongtärning
En skvätt tomatpure
En skvätt grädde
En skvätt soya (mest för för att göra såsen lite mörkare igen efter grädden)
Salt & peppar efter smak
1 deceliter vatten
 
Färska lasagneplattor
En burk Dolmio bechamelsås (ja jag var lat, men god var den!)
Riven ost
 
Sätt på ugnen på 225 grader.
Jag stekte köttfärs och lök tills allt var genomstekt, blandade i påsen med tacokrydda och tillsatte en deciliter vatten för enklare fördelning av kryddan. När vattnet dunstat så hällde jag på tomatkrosset, tillsatte buljongtärningen och lät den smälta. Jag hällde på grädden, tomatpuren, soyan och kryddade sedan med salt och peppar. Lät det puttra en stund. Går även bra att ha i finriven morot för mer fyllighet. 
 
Jag tog min stora form från IKEA då jag såg att det blev rätt mycket. Jag började med ett lager bechamelsås i botten, lasagneplattor, köttfärsås, lasagnplattor, köttfärsås, lasagnplattor och tog sedan resten av bechamelsåsen (var ca hälften kvar) och la överst. Toppade med lite riven ost och satte in den i ugnen. Efter 30 min var den färdig!
 
Och denna otroligt enkla lasagnen blev huuuur god som helst! Åt den med en god sallad till. Dessutom vart det hela tre matlådor efter att både jag och Daniel ätit, perfekt att frysa in alltså!
 
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!